onsdag 25 november 2015

Så tänker man innan man blir mamma.

Alla som inte har barn har helt säkert sett nån förälder göra något och tänkt- sådär tänker i alla fall inte jag vara när jag får barn eller mina barn kommer nog i alla fall inte göra detdär! Det gjorde jag också många gånger!! Ganska roligt nu när Mattis gör i stort sett allt min unge inte skulle göra och jag som mamma gör allt det jag inte hade tänkt! :)

Här är en lista sådant:

1. Äta och kolla på telefon eller Ipad samtidigt. 
Sista måltiden varje kväll kollas det barnsånger vid vårt, telefonen dras också ganska snabbt fram om det inte äts annars..

2. Leka med leksak samtidigt som det äter.
Kan barn äta utan leksaker!?



3. Ha torkat snor under näsan.

4. Ha matrester fasttorkade i ansiktet/ vara smutsig i ansiktet.
Överlag är nog mitt barn smutsigare än jag tänkt mej, eftersom det ofta blir gallskrik alternativt får man jaga ungen genom hela huset för att sedan få skriket om man ska torka så struntar man i det ganska ofta..



5. Ett nej är ett nej... inte ge med mig utan stå för det jag sagt.. hmph..
Jag var betydligt sämre på att säga nej än vad jag någonsin kunde tro.. inbillar mig att en 1-åring inte kan ta in det ordet ännu.

6. Ha fläckar på kläderna.
Jag byter nog fläckiga kläder till nästa dag, då gäller nog minsta lilla fläck, men extra byten för lite smuts njae.. näe..

7. Lukta spya. Både mamma och barn.
Spya luktade både jag och Mattis i 10++ månader, jag blev nog immun mot stanken och märkte inte att jag luktade.

8. Mitt barn skulle inte busa på allmänna platser


9. Eller få utbrott på allmän plats- kan de inte uppfostra sina barn?
Mattis var väl 11månader då han låg på golvet i närmaste matbutiken och sparka och gallskrek. Kassatanten plockade de få varorna vi fått med rakt i påsen åt oss vid kassan så hon skulle slippa oss så fort som möjligt! :) nää, altså det var nog jättesnällt!

10. Vara en snygg mamma! som fortfarande har koll. Inte tappa mig själv.
Där har jag nog delvis failat också!

11. Låta barnen sitta flera timmar med paddan för att mamma ska få lugn och ro.
Vi får väl se.. det påstår jag ännu att inte kommer ske hos oss, ändå blir det så..

Inga kommentarer: