söndag 27 september 2015

Härlig lördag bara vi två!

Mattis och jag har haft en riktigt bra lördag då pappsen är å vandrar i lappland, först tänkte vi fara till jeppis men sen ville vi bara vara hemma. vi började dagen med att bara busa hemma. Efter 11 körde vi mot mitt gym och Mattis slockna i bilen precis som planerat. Packa ner honom i vagnen och rulla runt honom till baksidan av gymmet där de finns en veranda. dörren till den är nog stängd men jag gick runt å in å träna. 1h 15min blev det gymmat för min del, Mattis sov 1h 30min.



Efter gymmet for vi vidare till nästa gym då mattis vaknade passligt inför FamilyFun på sports club då de hade öppet hus. Det måste vi ju testa. Mattis gav det helt klart godkännt men han ville ju förståss göra allt annat än det man skulle göra men kul var det. Nu ska jag tvinga Tommy att fara på FamilyFun me Mattis så kan jag hänga med på vänpass och träna kanske.. tycker det lät som en riktigt bra ide!


Vi for hem åt mellanmål och sen kom jag på den superba iden att cykla till stenhaga (för bilen kan man ju inte ta) eftersom jag skulle köpa en grej på jysk. Full fart dit, blev helt svettig för jag trodde de stängde 16. prick 16 var vi framme (vi skulle ju inte hunnit om de skulle stängt 16) men de stängde 18. Mattis sitter jättenöjd där bak.




När vi närmade oss hem igen så började jag känna en hjälm i ryggen och Mattis slockna, inte ens fast jag lyfte honom av cykeln och bar in honom vaknade han. Jag fick även klä av honom sovandes. Men så fort halaren var av slog ögonen upp och han ville busa direkt!


Efter maten blev det bad för både mor och son. Nu sover han gott! 2 hela nätter har han förresten sovit nu (den snarkande pappan har sovit i tält) så kanske nattvällingsavvänjningen börjar ge resultat nu efter 1 vecka. (Eller så skiter det sig då den snarkande pappan kommer tillbaka nu)

Hoppas ni haft en lika bra dag som oss!

Inga kommentarer: