måndag 20 april 2015

5 dagar senare GÅR Mattis!

Vi hinner inte med!! Vart försvann vår bebis? Nu börjar han bli ett litet barn känns det som. Han är så glad och nöjd. Idag var vi till lekparken och testa gungan, det var roligt. Har länge funderat att vi behöver en egen gunga men det är ju så nära parken så kanske vi klarar oss utan ändå..



Sen då sent ikväll strax innan läggdags börjar vi provköra gåvagnen lite.. jag håller i och Mattis går duktigt med den, sen testar jag släppa greppet lite och konstaterar att han klarar det själv! 7månader och 2 veckor gammal. Jag har ju bara ett barn så jag vet inte men är inte det ganska tidigt!? Jag hade hoppats att han skulle gå med stöd i sommar så man inte behöver åla sig fram på gräsmattan men nu kan vi ju kanske gå själv i sommar? om han går med stöd redan..

Pyjamasrally!
 En knapp halvtimme senare somnade han i min famn efter att ha slukat en flaska välling!



3 kommentarer:

Eve sa...

Duktig Mattis! Det e väl rätt tidigt jo? Både min brorsa och mamma gick (själv utan stöd antar jag) vid 8 månader, och Milton har ju varit ganska snabb med allt hittills så vi tror ju int det tar så länge innan han springer omkring heller. Men, sånt vet man ju aldrig.

Säkert springer Mattis omkring med fart nästa gång vi ses ;)

Unknown sa...

Ja duu.. det kan ju nog hända! :) Jisses, jag vet inte om jag vill att han ska vara såhär tidig- han har ju inte riktigt vettet med sig ännu i denhär åldern :) men kanske han lugnar ner sig och tar det lite lungt nu och börjar gå först vid 1 år..:) Har Milton lärt sig något nytt nu?

Eve sa...

Jo fast dom e snabba en tid så kan det ju nog avta sen. Nå, bara att vänta och se :) Nja inget nytt ännu på det viset. Krypandet övar han fortfarande på, nog kommer han framåt men int så fort så man har fortfarande koll på var han e haha :) men det e nog int frågan om många dar tror jag innan han kryper runt ordentligt! :)