onsdag 16 januari 2013

"Godis" utan socker!

Jag har varit så sugen på alltmöjligt nu i några dagar. Häromdan blanda jag ihop en hälsosam banan-plättsmet med inspiration från olika bloggar och det var så gott så idag blev det plättar efter träningen igen!


Bananplättar:
5 ägg
1 banan
1 burk grynost
1dl havrekli (kauralese) visste inte ens det svenska namnet så jag blev tvungen att kolla paketet :)

Mixa allt i en mixer till en jämn plättsmet och stek i kokosolja.

Jag har testat lite olika "hälsosamma" plättrecept men ofta har inte plättarna hållit ihop under stekningen. De här är enligt mej i alla fall lätta att få fina och hela. Banansmaken märks bra så om man inte tycker om banan i kombination med plättsmet kan man säkert lämna bort det.

Idag innan jobbet blanda jag också ihop en kokosbollssmet!

 
Nötter, dadlar, kakao, lite kaffe och lite kokosolja! nami nami! Detta är min nya choklad! Tidigare har jag inte använt kaffe och kokosolja när jag gjort dem, nu blev de riktigt kladdiga som kokosbollar ska va- dock lite krånligare att få till bollar men jag rullade med lite kokos så fastnade inte så mycket på händerna.

Jag har verkligen en smoothie period nu, till morgonmål blev det en smoothie idag.

lite jordnötter, kvark, kaffe, lite kokosolja och kakao.

Här ser det ut som om jag har ätit jättemycket idag :)

Morgonmål: smoothien ovanför
Lunch: sallad med kyckling
Efterrätt: 3 kokosbollar :)
Mellanmål: lite av salladen som jag inte orka äta på lunchen, 3 skivor kycklingpålägg, 3 kokosbollar
Kvällsmål: 3 bananplättar, en kokosboll :)

Många kokosbollar idag! :) men jag har svårt att låta dem va oätna i kylskåpet.


Oftast äter jag två varma ordentliga mål mat/dag men idag började jag jobbet 11 så morgonmålet åt jag kl. 10 och lunchen ungefär 14.00. Därför blev det bara plättar till kvällsmat och inget mellanmål på kvällen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mаn älskаr denim och byxor, det är det bästa man vet.


Also visіt mу ωeb-site billiga jeans